Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Celistvost jako výchozí předpoklad pro chápání významu zprostředkovaného architektonickým jazykem
Kinnert, Filip ; Löw, Jiří (oponent) ; Michl, Jan (oponent) ; Horáček, Martin (vedoucí práce)
Je možné dnes vnímat významuplnost míst a architektonických forem bez symbolického odkazování? Je možné hovořit o duchu místa a životě ve věcech bez kýčovitého sentimentu? Tato práce přistupuje k architektuře jako k uměle budované součásti životního prostředí, a zabývá se tím, jak se my lidé k tomuto kontextu vztahujeme nejen jeho dotvářením, ale i naplňováním vnitřní potřeby smyslu. Jistý způsob myšlení a vnímání orientovaný hlavně na užitnost, nás zaměstnává a vzdaluje přemírou abstraktních konceptů, což nám znemožňuje, se s naším prostředím bytostně propojovat. S tím souvisí i ztráta oduševnělých míst, neschopnost taková místa nově vytvářet nebo se s nimi identifikovat. Výchozím bodem pro tuto práci je studium teorií architekta a teoretika Christophera Alexandera, jehož pojetí celistvosti překonává zdánlivé vydělení z přírody, nebo oddělení subjektu od objektivní skutečnosti. To nám umožňuje nově přistupovat k životu a životnímu prostředí jinak než jako k mechanismu. Z této polohy pak studium architektonického jazyka spočívá v rozpoznávání významů architektonických forem, které náleží rovině arbitrárního kulturního kódu a těch, které se na nic neodkazují, ale přece nám zprostředkují smysl a jsou hodnotami samy o sobě. Druhé zmíněné významy, které jsou vlastní prožitku subjektivity, nám pomáhá zvědomovat např. umění. Jsou nám však přístupné v každodenní zkušenosti, v našemu způsobu bydlení a tvorbě míst, díky zkušenosti domova. Na této cestě rozpoznávání si pomáhám díly předních představitelů fenomenologického proudu v architektuře a také odborníky v oblasti filosofie, umění a vědy, kteří v rámci svého oboru poznání došli ke stejnému či analogickému základnímu předpokladu celistvosti. Induktivní metodou, srovnáním a logickou argumentací dokládám jejich ideovou spřízněnost a doplňuji je o vlastní pozorování na konkrétních příkladech. Celek této práce pak nabízím jako příspěvek do diskuse o sjednocené teorii architektury. Za další přínos studované látky považuji příležitost citlivě navazovat na bohatost architektonického dědictví bez striktního vymezování se tzv. „novotvarem“ a úzkostlivého napodobování forem „historických“. Převážně teoretickou práci doplňuji i o vlastní empirický výzkum, v němž poukazuji na to, že některé nevizuální charakteristiky mohou mít stejnou nebo větší důležitost v hodnocení míry celistvosti (života) než vizuální komplexita forem. Tím zpřesňuji některé závěry předních badatelů, kteří se věnují kvantitativnímu zkoumání celistvosti.
Stavebně technologický projekt revitalizace těžní věže Brno
Všetečka, Jan ; Nečasová, Barbora (oponent) ; Novotný, Michal (vedoucí práce)
Úkolem diplomové práce bylo spracování stavebně-technologického projektu pro revitalizaci těžní věže z důvodu jejího současného zhoršeného stavu a následného upravení pro kulturní využití.
Stimulace těžce postižených osob s využitím terapeutického konceptu bazální stimulace
Kaplanová, Jana ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Strnadová, Iva (oponent)
Bakalářská práce by měla čtenáře seznámit s konceptem bazální stimulace a s problematikou lidí s těžkým postižením. Praktická část práce bude zpracovávat výsledky dotazníkového šetření v Základní škole Sluneční v Hostinném. Toto šetření se bude zaměřovat na odbornou připravenost respondentů pro práci s konceptem bazální stimulace a na aplikaci tohoto konceptu do vzdělávacího procesu lidí s těžkým postižením. Cílem mé práce je představit koncept bazální stimulace jako velice účinnou terapeutickou metodu použitelnou pro práci s lidmi s těžkým postižením a toto ověřit dotazníkovým šetřením.
Zpětná vazba v pedagogice Franze Ketta
HOVORKOVÁ, Štěpánka
Tato práce se zabývá využitím zpětné vazby jako nástroje k budování vnitřní motivace dětí při činnostech podle celistvé, na smysl zaměřené pedagogice Franze Ketta. V teoretické části definuje pojem zpětná vazba, její základní teoretický konstrukt a vysvětluje vliv na jednání na základě vnitřní motivace. Dále práce předkládá teoretický základ alternativního směru pedagogiky Franze Ketta, její charakteristiky a specifika. Rozpracovává strukturu základní didaktické jednotky a principy vytvářející ucelený systém. Součástí práce je malý historický exkurz související se zpětnou vazbou i s pedagogikou Franze Ketta. V praktické části jsou popsány a analyzovány videozáznamy činností tvořených podle zásad pedagogiky Franze Ketta se zaměřením na využití zpětné vazby, zaznamenání její četnosti a reakcí dětí na ní.
Stimulace těžce postižených osob s využitím terapeutického konceptu bazální stimulace
Kaplanová, Jana ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Strnadová, Iva (oponent)
Bakalářská práce by měla čtenáře seznámit s konceptem bazální stimulace a s problematikou lidí s těžkým postižením. Praktická část práce bude zpracovávat výsledky dotazníkového šetření v Základní škole Sluneční v Hostinném. Toto šetření se bude zaměřovat na odbornou připravenost respondentů pro práci s konceptem bazální stimulace a na aplikaci tohoto konceptu do vzdělávacího procesu lidí s těžkým postižením. Cílem mé práce je představit koncept bazální stimulace jako velice účinnou terapeutickou metodu použitelnou pro práci s lidmi s těžkým postižením a toto ověřit dotazníkovým šetřením.
Jiskrově bezpečný analyzátor vedení
Wurzel, Tomáš ; Málek, Petr (oponent) ; Beneš, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem jiskrově bezpečného analyzátoru vedení. Popisuje zařízení složené ze tří měřicích modulů a komunikační části. Zabývá se měřením stavů pozistoru, izolačního stavu IT sítě a celistvosti vedení ve výbušném prostředí. Práce popisuje principy jiskrové bezpečnosti a požadavky na parametry zařízení z hlediska norem. Funkce zařízení je vysvětlena na blokovém schématu. Realizace zařízení je popsána postupně podle bloků schématu. Práce se dále zabývá návrhem elektrického schéma, desky plošných spojů a výběrem vhodných komponent. Předmětem pozdějších kapitol je vývoj testovacího softwaru a technická realizace produkčního vzorku. V posledních částech se práce věnuje zprovoznění a ověření funkčnosti hotového zařízení.
Stavebně technologický projekt revitalizace těžní věže Brno
Všetečka, Jan ; Nečasová, Barbora (oponent) ; Novotný, Michal (vedoucí práce)
Úkolem diplomové práce bylo spracování stavebně-technologického projektu pro revitalizaci těžní věže z důvodu jejího současného zhoršeného stavu a následného upravení pro kulturní využití.
Možnosti fyzioterapie v léčbě cervikokraniálního a cervikobrachiálního syndromu
LENC, Miroslav
Práce pojednává o syndromech, které jsou v ambulantní praxi velmi často zmiňovány. V první části se zabývám zpracováním teoretických podkladů, které s tématem úzce souvisí. V hlavních kapitolách jsem se snažil vnímat důležitost strukturální, stejně tak funkčí anatomie. Cílem teoretické části bakalářské práce byla snaha informovat o příčinnách daných syndromů s následnými způsoby správné diagnostiky a vhodnému léčebnému postupu. Cílem praktické části bylo zjistit, na základě získaných kazuistik, zda-li se fyzioterapeutický léčebný postup osvědčí i v praxi. Pro praktikou část bakalářské práce jsem využil metodu kvalitativního výzkumu.Výzkum se uskutečnil v Ortopedicko {--} rehabilitační ambulanci Suché Vrbné v Českých Budějovicích. Testovaný soubor tvořili dva pacienti, jejichž diagnóza byla od ošetřujícího lékaře shodná se zkoumaným tématem. Výsledky byly následně zpracovány formou kazuistik. U prvního i druhého pacienta došlo k subjektivní úlevě od bolesti i objektivní navrácení pohyblivosti. Budou-li se pacienti pravidelně věnovat předepsané autoterapii, mohlo by mít odstranění obtíží, jak pevně věřím, dlouhodobý charakter.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.